Com mantenir el cervell actiu al llarg de la vida: descobreix el Neurogym de l'AVAN
Actualizado: 22 sept

Quan pensem a cuidar la salut, és habitual que ens vinguin al cap activitats com caminar, nedar o anar al gimnàs. Sabem que mantenir el cos actiu és important. Però... i el cervell? També necessita exercici?
La resposta és sí.
Igual que els músculs, el cervell també necessita estímuls per mantenir-se actiu. Aprendre coses noves, moure's, conversar, resoldre reptes o relacionar-se amb altres persones contribueix a preservar funcions com la memòria, l'atenció, el llenguatge o el raonament.
Mantenir el cervell actiu no només ajuda a preservar aquestes capacitats, sinó que també afavoreix un envelliment més saludable i una millor qualitat de vida.
Què és el Neurogym?
El Neurogym és el programa d'estimulació cognitiva de l'AVAN, dissenyat per entrenar el cervell d'una manera integral, dinàmica i participativa.
Cada sessió combina diferents activitats orientades a estimular les principals funcions cognitives i afavorir el benestar de les persones participants.
El programa inclou:
Exercicis per treballar la memòria, l'atenció, el llenguatge i el raonament.
Activitats psicomotrius per estimular la coordinació, l'equilibri i el moviment.
Dinàmiques que afavoreixen les relacions socials, la participació i el benestar emocional.
Perquè cuidar el cervell també és continuar aprenent, compartir experiències i mantenir-se actiu.
Un programa orientat a la prevenció
El Neurogym està pensat per a totes aquelles persones que volen mantenir el cervell actiu i incorporar hàbits que contribueixin a preservar la salut cerebral.
No cal tenir una afectació neurològica per participar-hi. De fet, la prevenció és una de les eines més valuoses per afavorir un envelliment saludable i mantenir les capacitats cognitives durant més temps.
A l'octube, el Neurogym torna a l'AVAN
Després de l'estiu, el programa reprèn les seves activitats a totes les seus de l'AVAN.
Sabadell
📅 A partir del 19 d'octubre
🕓 Dilluns, de 15.30 a 17.00 h
Terrassa
📅 A partir del 6 d'octubre
🕓Dimarts
Grup 1: de 16h a 17:30h
Grup 2: de 16:30h a 18h
Rubí
📅 A partir del 7 d'octubre
🕓 Dimecres de 10:30h a 12h
Sant Cugat
📅 A partir del 6 d'octubre
🕓 Dimarts
Grup 1: de 9:45h a 11:15h
Grup 2: d’11:30h a 13h
T'animes a entrenar el teu cervell?
Si vols mantenir el cervell actiu, descobrir noves eines per estimular les teves capacitats cognitives i compartir aquesta experiència amb altres persones, el Neurogym pot ser una bona oportunitat per començar.
Per a més informació o per reservar plaça, contacta amb la recepció de la teva seu AVAN.
Perquè el millor moment per cuidar el cervell no és quan apareixen les dificultats, sinó molt abans.





Comentarios