Segueix-nos a les xarxes socials

FacebookTwitterYouTube 

Botó Instagram web

L’ictus és actualment la primera causa de mort entre dones i la primera causa de discapacitat al nostre país. A més, els casos d’ictus van en augment, no només perquè la població s’envelleix, sinó també perquè l’estil de vida actual, l’alimentació, el sedentarisme o l’estrès hi tenen un efecte negatiu. De fet, l’ictus el trobem cada vegada en gent més jove.

Una dada important a tenir en compte és que entre el 60 i el 80% dels ictus es poden prevenir, de manera que és important saber quins aspectes del nostre dia a dia podem modificar per disminuir aquests percentatges.

  • Control de la pressió arterial i els nivells de colesterol i sucre.

  • Realitzar exercici físic amb regularitat (caminar, ballar, anar al gimnàs, natació...).

  • Abandonar l’hàbit de fumar i l’alcohol

  • Fer una dieta sana i equilibrada. Són sobradament coneguts els beneficis de la dieta mediterrània.

  • Controlar el pès.

  • Reduir l’estrès.

  • Ser més positius davant les adversitats i mantenir un estat d’ànim tranquil.

  • Augmentar la reserva cognitiva (llegir, aprendre coses noves, escriure, parlar amb gent...).

  • Conèixer les senyals d’alarma.

És de vital importància conèixer quins són els signes d’alarma que ens han de fer sospitar que podem estar davant d’un possible ictus, ja que la ràpida actuació pot condicionar el pronòstic funcional o vital de la persona. S’ha d’anar immediatament a urgències o avisar al 112 davant d’alguns des següents símptomes:

  • Pèrdua de força o de sensibilitat en la meitat del cos.

  • Pèrdua total o parcial de la visió.

  • Dificultats per parlar o per entendre el que se li diu.

  • Pèrdua brusca de l’estabilitat o l’equilibri, amb sensació de vertigen i visió doble.

  • Mal de cap d’inici brusc i de forta intensitat.